Súbory cookie sú nevyhnutné pre plynulý chod našej webstránky a poskytovanie našich služieb. Zároveň používame cookies na zacielenie reklamy a aby ste čo najlepšie vedeli využívať našu internetovú stránku. Vaše osobné údaje budú spracované a informácie z vášho zariadenia (súbory cookie, jedinečné identifikátory a ďalšie údaje zariadenia) môžu byť uchovávané, používané a zdieľané s dodávateľmi tretích strán, prípadne používané konkrétne týmto webom alebo aplikáciou. Niektorí dodávatelia môžu spracúvať vaše osobné údaje na základe oprávneného záujmu, proti ktorému môžete vzniesť námietku. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Ďalšie informácie a možnosti nastavenia vašich preferencií nájdete v rámci našich Podmienok ochrany súkromia. Súhlasíte s používaním cookies a spracovaním súvisiacich osobných údajov?
nevyhnutné cookies - cookies potrebné pre plynulý chod stránky a poskytovanie našich služieb
voliteľné cookies - cookies zabezpečujúce personalizáciu reklám a zber analytických a štatistických dát návštevnosti pre zlepšenie našich služieb
EXO HOSTING
Skočiť na obsah

Nevyzerá Vaša stránka dobre na mobiloch? Prichádzate o zákazníkov!


Roman

3 149 zobrazení

Museli by sme žiť v jaskyni, variť na ohni lesnú zver a internet poznať len z rozprávania kamarátovho brata, ktorý ho videl z okna vlaku, aby sme si nevšimli, ako veľmi sa zmenili webstránky za posledné dve dekády.

Firmám už nestačí dať na webu jednoduchý popis činnosti a telefónne číslo. Potrebujú umožniť návštevníkom dozvedieť sa všetky potrebné informácie, objednať si tovar, alebo službu a to hneď - z akéhokoľvek zariadenia pripojeného na internet.

 

Responzívnosť

Responzívnosť je pojem, ktorým označujeme webstránku, ktorá sa správne zobrazuje na počítači, tak aj na mobile a to pri rôznych rozlíšeniach (veľkostiach) zobrazovacej plochy (monitor počítača, displej mobilu, či tabletu). Ak neviete, či je vaša stránka responzívna, kliknite si na tento odkaz a nechajte si overiť webstránku. Google zanalyzuje webstránku a vypíše výsledok.

 

28-1-mobilne-zobrazenie.png

 

Ak stránka nie je vhodná, dostanete aj informácie o tom, čo treba na danej stránke vylepšiť.

 

Štatistiky

Na Slovensku používa smartfón, podľa údajov z roku 2016 už 65% ľudí. Postupne rastie aj podiel vyhľadávania informácií o produktoch, ich porovnávanie, či rôzne predkupné aktivity uskutočnené s mobilným zariadením. Ak neveríte, tak zaujímavé štatistiky, kde si dokážete nájsť aj informácie uvedené v tomto článku nájdete na tejto stránke.

 

Citát

U nás sa zvýšil podiel návštevníkov používajúcich Android z 10% na 16% po tom, čo sme uviedli do prevádzky našu novú a responzívnu webstránku.

 

Generácia Z

Jedna z najdôležitejších otázok, ktorú si musíme položiť, ak chceme poznať svojich zákazníkov, sa týka ich veku. Aká stará je naša cieľová skupina? Ak sú to mladí ľudia narodení po roku 2000, zbystrite pozornosť. Túto generáciu označujeme ako Generácia Z.

Narozdiel od predchádzajúcich generácií sú títo mladí ľudia už absolútne spätí so smarfónmi, v podstate od narodenia. V mobile majú sociálne siete, kamarátov vyhľadávajú a komunikujú s nimi cez rôzne appky a v neposlednom rade pomocou svojich smartfónov vyhľadávajú informácie. Keďže na rozdiel od starších generácii majú tieto technológie vžité, neboja sa ich využívať aj na nákupy.

Pre túto generáciu je absolútne nevyhnutné mať responzívnu webstránku. Samozrejme, ak ideme cieliť práve na túto skupinu užívateľov, treba si aj čo-to naštudovať, ako by mala takáto stránka vyzerať, aby sme ju zbytočne neprehltili informáciami a dať správne info na správne miesto, nech dokážeme udržať pozornosť a záujem.
A čo iné generácie?

Staršie generácie samozrejme tiež postupne menia svoje online návyky a dnes nie je problém vidieť babičky s tabletmi. Generácie dnešných dvadsiatnikov, alebo tridsiatnikov, tak isto postupne prijímajú nové možnosti, ktoré im smartfóny ponúkajú. Ak ešte teda nemáte responzívnu webstránku, pripravujete sa o zákazníkov. Spravte si prehľad a pozrite sa, či vás vaša konkurencia už náhodou nepredbehla.

 

Nemám responzívnu webstránku. Čo teraz?

Pri úvahách čo ďalej, sa mi osvedčil prístup dvoch riešení – Buď vs Alebo.

  • Buď je mi to jedno, alebo mi to jedno nie je.
  • Ak mi to nie je jedno, tak buď si dám takú webstránku spraviť, alebo si ju spravím sám.
  • Ak si ju chcem spraviť sám, tak buď viem programovať, alebo neviem programovať.
  • Ak neviem programovať a chcem si spraviť webstránku sám, tak buď sa naučím robiť v niektorom voľne dostupnom CMS, alebo si za pár eúr mesačne objednám profesionálny nástroj na tvorbu webstránok.
  • Ak sa rozhodnem pre platený nástroj na tvorbu webstránok, tak buď si spravím prieskum trhu, alebo si nespravím prieskum trhu.

Ak si spravím prieskum trhu, tak zistím, že najlepší pomer cena/výkon má:

CMS EXOWEB od EXO HOSTING :classic_smile:

0 Komentárov


Odporúčaný komentár

Nie sú tu žiadne komentáre.

×
×
  • Vytvoriť nové...