Ak si kúpite doménu a zriadite k nej web hosting, alebo email hosting, určite sa budete chcieť prihlásiť na svoj nový krásny email. Hoci potrebné informácie nájdete vo svojom Control paneli, alebo napríklad aj v častých otázkach na našej stránke, považujem za prínosné vysvetliť postup nastavenia komplexnejšie, aj s pár užitočnými radami.
Vysvetlenie pojmov.
POP3 – To, čo potrebujete vedieť je, že ak si nastavíte POP3, správy sa budú sťahovať zo servera na Vaše zariadenie (napríklad počítač). V tom momente, keď budú stiahnuté ku Vám, zmažú sa zo servera, takže prístup k týmto mailom budete mať len na tom jednom zariadení. Tento protokol využijete, ak máte obmedzené pripojenie na internet (pripojíte sa, stiahnete si emaily, odpojíte sa), alebo ak vyložene chcete mať prístup k danému emailu len z jedného zariadenia.
IMAP – Na rozdiel od POP3 slúži tento protokol na vzdialený prístup k elektronickej pošte. Čo to znamená? Ak si vo svojom emailovom klientovi nastavíte IMAP, Vaša pošta sa nebude mazať na emailovom serveri pri stiahnutí do počítača, či mobilu. Takto budete mať prístup k svojím emailom z viacerých zariadení.
SMTP – Protokol slúžiaci na odosielanie pošty.
s – Písmeno „s“ na konci názvov protokolov (POP3s, IMAPs, SMTPs) znamená, že komunikácia je zabezpečená (šifrovaná). Je to bezpečnejší spôsob emailovej komunikácie a my ho rozhodne odporúčame.
Pojmy už poznáme, takže si pozrime, aké informácie sa vkladajú do emailových klientov.
POP3 / IMAP: mail.vasa_domena.koncovka
SMTP: smtp.vasa_domena.koncovka
meno: info@vasa_domena.koncovka (pre prvý email, pre ďalšie emaily, ktoré si vytvoríte, nájdete prístupové meno v Control paneli)
heslo: prístupové heslo, ktoré ste si zvolili pri zadávaní objednávky, alebo vytváraní emailu
ZABEZPEČENÁ KOMUNIKÁCIA (odporúčame)*
POP3s: Adresa: mail.exohosting.com , Port: 995
IMAPs: Adresa: mail.exohosting.com , Port: 993
SMTPs: Adresa: smtp.exohosting.com , Port: 465
*Uvádzané parametre sú platné pre zákazníkov EXO HOSTINGu.
Ako k emailu z rôznych zariadení?
Vlastný počítač, emailový klient
Najpoužívanejšie programy pre desktopy a notebooky na správu emailov sú Mozilla Thunderbird a Outlook Express. Skúste si prejsť aj rôzne nastavenia v email klientoch. Napríklad v nastaveniach servera si môžete nastaviť, v akom intervale má program kontrolovať novú poštu, ako dlho má správy nechávať na serveri, alebo či ich tam má nechávať natrvalo, …
Smartfón, mobil
Štandardne na smartfónoch s Androidom dobre funguje predinštalovaný email klient, ale môžete vyskúšať aj email klient tretích strán, napríklad Blue Mail, K-9 Mail, myMail, … Ak email používate aj v mobile, určite si nenastavujte POP3 – použite IMAP.
Z cudzieho počítača
Webmail je veľmi praktická záležitosť. Je k nemu prístup z každého počítača pripojeného na internet, takže ak práve nie ste pri svojom počítači a nemáte ani po ruke svoj smartfón, nemusíte zúfať. U nás si môžete vybrať z dvoch webmailov – Horde (horde.dnsserver.eu) a Roundcube (roundcube.dnsserver.eu). Webmailov sme ponúkali viac, ale nakoniec sme ostali len pri týchto dvoch, lebo boli najviac používané a neboli s nimi problémy.
Pre prihlásenie do svojho emailu potrebujete zadať svoju emailovú adresu a heslo. Preklik na webmail nájdete v pravom hornom rohu našej stránky (www.exohosting.sk), alebo po zadaní adresy webmail.vašadoména.XY.
TIP: Viete, že vo webmaili Horde (horde.dnsserver.eu) si môžete nastaviť adresáre pre prichádzjúce správy? Vďaka tomu budete mať rovnakú adresárovú štruktúru aj na všetkých ostatných zariadeniach. Nastavenia → Pošta → Filtre → Upraviť Vaše filtrovacie pravidlá → + Nové pravidlo
Pochváľte sa nám v komentároch na koľkých zariadeniach používate email vy.
Phishing