Facebook používame všetci (teda skoro všetci). Veľa z nás ho používa aj ako firemnú, či fanúšikovskú web stránku. Mimo to, že na neho pridávame rôzne obrázky a texty, poskytuje nám aj niekoľko užitočných fíčuriek, o ktorých si možno nevedel.
1. Pridanie produktov
Na Facebook teraz môžeš pridať aj produkty z Tvojho eshopu. Modul Obchod u nás vyzerá takto:
Je to ďalší z predajných kanálov a umožňuje zákazníkovi dostať sa priamo na produkt, ktorý ho zaujíma a tým, že je umiestnený stále pomerne vysoko na facebook stránke, je k nemu ľahký prístup.
Ako pridať produkt?
V menu (pod firemným logom) si kliknem na Obchod a následne na Pridať produkt. Ku každému produktu treba priradiť aj obrázok, ktorého veľkosť by mala byť minimálne 1024×1024 pixelov. Ak ideš pridávať viac produktov, predpriprav si najskôr obrázky, aby si tak optimalizoval činnosť.
Po pridaní obrázku, treba ešte zadať názov produktu, jeho cenu a internetovú adresu pokladne, čiže linku, ktorá bude smerovať priamo na daný produkt. Ak chceš, môžeš pridať aj popis. Následne stačí už len Uložiť a produkt sa zobrazí na stránke.
2. Pridanie služieb
Pre tých, ktorý nemajú produkty, ale poskytujú služby, je tu modul Služby. Funguje obdobne ako modul Obchod. U nás vyzerá takto:
Pridať služby na Tvoju stránku je tak isto jednoduché. V menu (pod firemným logom) si kliknem na Služby a následne na tlačidlo Add a Service. Položka Meno (čiže názov služby) je povinná, rovnako aj Popis. Ak môžeš, vyplň aj cenu a pridaj fotku (skús použiť veľkosť obrázku ako pri produktoch, čiže 1024x1024px). Následne stačí kliknúť na tlačidlo Uložiť a služba je pridaná na stránku.
3. Akčné tlačidlo
Akčné tlačidlo sa pridáva jednoducho, tak len taká malá poznámka, jeho text zvoľ podľa toho, čomu sa venuješ. Môže to byť odkaz na eshop, ale aj na Tvoje video. Je to ďalší z predajných kanálov, tak prečo sa mu vyhýbať?
4. Video playlist
Po kliknutí na Videá (v menu pod firemným logom) si môžeš nastaviť video, ktoré chceš, aby bolo hlavné. Zobrazuje sa takto:
Facebook bohužiaľ neumožňuje vybrať aj druhé a tretie video. Výber generuje sám, čo možno nie je práve vždy najvhodnejšie.
5. Titulná fotka
Využi titulnú fotku na informácie o aktuálnych akciách a najnovších produktoch. Titulný obrázok je pomerne veľký a je to prvá vec, čo návštevníci na Tvojej stránke postrehnú.
BONUS: Kedy pridávať príspevky na facebook?
Najviac pripojených užívateľov na facebooku je ráno medzi ôsmou až desiatou a večer okolo 20:00. Ak vtedy nie si v práci, resp. sa Ti nechce pripájať, využi plánovanie príspevkov. Je to jednoduché. Namiesto kliknutia na tlačidlo Publikovať, klikni na malú šípku hneď vedľa a tam si môžeš zvoliť, kedy sa má príspevok zobraziť kliknutím na Naplánovať. Samozrejme, to, kedy budeš zverejňovať príspevky, záleží aj od toho, ako sa správajú práve tí Tvoji ľudia, ktorým sa páči Tvoja stránka. Nezaškodí, ak si tieto hodiny pozrieš v štatistikách.
Používaš na svojich stránkach všetky tieto prvky? Daj nám vedieť napríklad aj na našej facebook stránke: facebook.com/Exohosting.sk
Phishing