Webstránkou to nekončí I. – Pomocník na online marketing

webstrankou to nekonci 1
webstrankou to nekonci 1

Pravda je taká, že webstránkou to len začína. Bez reklamy je to ako keby ste mali tovar (alebo službu) schovaný voľakde v pivnici.  Ak nemáte adekvátny marketing, predávať budete len ťažko a vy predsa predávať chcete, keďže ste už investovali do doményhostingu a spravili si webstránku.

Prvou vecou, ktorú by ste mali spraviť, je implementovanie Google Analytic od Googlu do vašej stránky. Je to veľmi dôležité, pretože tak zistíte, ktorý online marketingový nástroj Vám naozaj pomáha. Popísanie Analyticu by vydalo aj na knihu a tu sa o ňom nebudem rozpisovať, lebo návodov, ako na neho, je na internete kopec a možno aj viac. Je to dôležitá súčasť Vášho online podnikania a určite ho potrebujete. Ideálne je stiahnuť si aj appku do smartfónu, štatistiky budete mať takto stále po ruke.

Aké možnosti online reklamy máme k dispozícii?


Google AdWords Momentálne asi najdôležitejší a najznámejší nástroj online reklamy. Ak to s vašou propagáciou myslíte vážne, tak tu treba sústrediť najviac svojho snaženia. Nechcem Vás vystrašiť, ale je pravda, že najprv Vám bude pripadať zložitý, preto investujte svoj čas do štúdia. Ak si chcete trochu toho času ušetriť, investujte do niektorého z kurzov organizovaných renomovanými školiacimi firmami. Nestojí to veľa a z vlastnej skúsenosti viem, že to zo začiatku pomôže, aby ste neobjavovali už objavené a následne ušetrili pri správnom optimalizovaní kampaní. Reklama v AdWords sa môže zobrazovať jednak pri vyhľadávaní priamo v Googli, alebo na partnerských stránkach zapojených cez službu AdSense a to ako v textovej podobe, alebo ako reklamné bannery.

Etarget, InClick, Azetklik V prostredí slovenského internetu môžete využiť služby aj týchto reklamných systémov. Stavať na týchto systémoch celú kampaň asi nie je to pravé orechové, ale môžu pomôcť vyplniť priestor, aby ste komplexnejšie obsiahli slovenský internet. Ich výhodou je jednoduchšie rozhranie.

Facebook Dôležitosť reklamy na Facebooku neustále rastie. Kto nie je na Facebooku, ako by ani nebol. Prvou dôležitou vecou je zriadiť si svoju fanúšikovskú stránku – je to silný nástroj komunikácie medzi vami a vašimi zákazníkmi. Zriadenie takejto stránky je bezplatné, tak isto aj uverejňovanie príspevkov, teda ak nerátame váš čas. Na facebooku viac ako inde záleží na kvalite ponúkaného obsahu. Vždy sa zamyslite, či sa oplatí zdieľať obrázok s mačičkami (pokiaľ neponúkate krmivo pre zvieratá). Druhý krok je platená reklama, pretože ak práve neuverejníte virálny príspevok, ktorý si ľudia budú medzi sebou spontánne zdieľať a lajkovať, viditeľnosť vašich príspevkov sa bude pohybovať len v pár percentách. Reklama na facebooku má samozrejme svoje pravidlá, veľkosti obrázkov, … o tom, ale niekedy nabudúce.

Je toho viac

Blog –  Je to fantastický nástroj, ako ukázať, že v tom, čo robíte, ste naozaj odborník. Ľudia sa na Váš blog po prvý krát dostanú pri hľadaní konkrétnej informácie, idú si po radu. Ak im poradíte dobre, je vysoká pravdepodobnosť, že si u Vás aj niečo objednajú, alebo si váš blog, či stránku uložia do záložiek a neskôr sa vrátia a nakúpia u Vás. Či už predávate poistenie, ponožky, alebo autá, určite sa počas dňa stretávate s množstvom otázok, tak prečo neponúknuť odpovede na ne práve vo vašom blogu?

Youtube Táto najpopulárnejšia sieť pre videá je momentálne z hľadiska efektivity vynaložených prostriedkov veľmi výhodná. Dá sa nastaviť z prostredia AdWords, keďže Youtube vlastní Google. Ak potrebujete zvýšiť povedomie o značke, určite do toho choďte! Reklama môže mať textovú formu, môže to byť banner vo videu, alebo priamo video, ktoré sa prehrá na začiatku.

Twitter Nie je na Slovensku až tak používaný ako v zahraničí, ale je to ďalší kanál, ako dať vedieť o novom článku na blogu, novom produkte, či zľave. Minulý rok prišla zmena v podobe vkladania obrázkov a tento rok ho čakajú ešte väčšie zmeny. Je to miesto, kde by ste nemali chýbať.

InstagramPinterest Rastú, veru rastú. Hlavne medzi mladšími ročníkmi. Ak chcete byť úspešný pre mladú generáciu, tak toto sú sociálne siete práve pre Vás. Platenú reklamu na Instagrame viete zriešiť z Facebooku.

Email – Posielanie spamov nie je správne, ani osožné. Iná vec je, ak si budujete databázu relevantných kontaktov, ľudí ktorí súhlasili s tým, aby ste ich informovali o svojich akciách, produktoch, či službách. Ak zatiaľ nemáte niekoľko tisícovú databázu kontaktov, bude táto forma reklamy bezplatná a všetko čo investujete bude len Váš čas a kreativita. Túto formu marketingovej komunikácie považujem za veľmi prínosnú, keďže píšete ľuďom, ktorí už o Vás vedia, alebo dokonca majú zakúpený Váš produkt. Napriek rastúcemu podielu reklamy v sociálnych sieťach by som tento komunikačný kanál ešte ani zďaleka nezavrhoval.

Kombinovanie

Blog môžete promovať cez Facebook, Twitter, cez e-mail, ak v ňom máte peknú infografiku, tak cez Pinterest.
Fotky môžete vkladať na Facebook, Twitter, Pinterest a pokiaľ ich viete aj nejako pekne odfotiť a prehnať cez pár filtrov, použite Instagram. Na Instagram sa hodia aj rôzne lifestyle fotky, napríklad z firemných eventov, výstav, …

TIP: Ak si potrebujete založiť blog, tak Vám pravdepodobne bude vyhovovať WordPress.

PS: V ďalších dieloch sa budeme venovať konkrétnejšie sociálnym sieťam, reklamným systémom, či nástrojom na uľahčenie práce.

Vlado
V EXO hostingu má na starosti marketing, povedané laicky - má heslá ku všetkým sociálnym sieťam. Dieťa prvej počítačovej generácie a mimo práce hudobník.
ZDIEĽAŤ

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here